Hrvatska udruga za školovanje pasa vodiča i mobilitet je podružnica za R.E.A.D. program s partnerskom organizacijom „Intermountain Therapy Animals“ za provođenje R.E.A.D. programa pod nazivom „Pas od riječi“.
KAKO R.E.A.D. FUNKCIONIRA?
Kroz ovaj program poboljšavaju se dječje vještine čitanja i komunikacije primjenom moćne metode – čitanja životinji. R.E.A.D. provode registrirane terapijske životinje, koje su školovane, testirane za zdravlje i sigurnost te posjeduju odgovarajuće vještine i temperament, sa svojim voditeljima (educiranim i certificiranim). Kad ove posebne životinje dolaze slušati djecu kako čitaju atmosfera je zabavna, opuštena, motivirajuća i nadahnjujuća!
I to čini razliku!
R.E.A.D. je prvi i najvažniji program koji koristi terapijske životinje kako bi djeci pomogao da poboljšaju svoje vještine čitanja i komunikacije te ih također uči da zavole čitati knjige. Više od 7000 terapijskih timova obučeno je i registrirano za program od studenog 1999. godine kada ga je ITA pokrenula u Salt Lake Cityju te se i dalje razvija. Danas tisuće registriranih R.E.A.D. timova radi diljem Sjedinjenih Američkih Država, Kanade i Meksika te u 24 europske, azijske, srednjoameričke i južnoameričke zemlje.
ZAŠTO ČITATI PSIMA?
Učenje čitanja često je povezano s prevladavanjem strahova, a manje s intelektualnim mogućnostima. Kao što se možda sjećate iz vlastitih školskih dana, strah može paralizirati inteligenciju. Psi su idealni partneri za čitanje jer pomažu povećati opuštanje i sniziti krvni tlak:
- pažljivo slušaju
- ne osuđuju, ne smiju se ili kritiziraju
- dopuštaju djeci da nastave čitati svojim tempom
- manje su zastrašujući od vršnjaka
- dijete postaje učitelj
GDJE SE R.E.A.D. PROGRAM PROVODI?
Programi se provodi diljem svijeta u:
- osnovnim školama
- knjižnicama
- predškolskim ustanovama i ustanovama za brigu o djeci
- izvanškolskim programima
- zdravstvenim ustanovama
- domovima za mlade i pritvorima
REZULTATI SU ZNAČAJNI!
Djeca koja sudjeluju u programu postižu veliki napredak u čitanju i komunikacijskim vještinama te izgrađuju samopoštovanje, samopouzdanje i društvene vještine. I kao bonus — povećava se uspjeh u drugim predmetima kao i sudjelovanju u nastavi, prisutnosti, pa čak i osobna higijena.
ŠTO RODITELJI KAŽU O PROGRAMU?
„…U Vašem programu David (2010. god.) je stekao bolju i redovitiju naviku čitanja, čitanje povezuje s nečim što ne predstavlja napor već je sastavni dio provođenja slobodnog vremena. Opušteniji je u čitanju pred drugom djecom…“
„…oboje ste uistinu jako doprinijeli promjeni načina kako Ema doživljava čitanje i od kada smo krenuli na čitanje u knjižnicu s Kirom, Emu je to cijelo iskustvo jako otvorilo. Ma jednostavno je Kira bila prekretnica…“
„…Naime, za Program sam se zainteresirala tijekom Larinog prvog razreda osnovne škole jer je imala poteškoća u usvajanju automatizma čitanja. Smatrala sam Program dobrim načinom da se to popravi. Razloga je više, a prvenstveno zato što će imati poticajno okruženje – čitalo se u prostoru knjižnice gdje je mogla sama odabrati knjigu koju želi čitati, dobila je pomoć i usmjeravanje od strane stručnog osoblja te, ništa manje važno, imala je psa kojemu je čitala i s kojim se mogla i poigrati i pomaziti što smatram dobrim načinom da ju se lakše privoli da jedan dan dođe u knjižnicu i odvoji dio vremena na aktivnost koja joj, možda, i nije najomiljenija. Primijetila sam, s vremenom, da je u školskoj knjižnici počela sve vise samoinicijativno posuđivati knjige i čitati doma….“
EDUKACIJA ZA NOVE R.E.A.D. TIMOVE
Osim samog provođenja R.E.A.D. programa „Pas od riječi“ Udruga je u mogućnosti sa svojim certificiranim trenerima i instruktorima provesti edukaciju za nove R.E.A.D. timove.
Detaljnije informacije možete dobiti putem telefona ili maila Udruge.